Information, information, information

Skakande kropp och nerverna på utsidan drog Milla och jag till Ackis. Vi möttes av ett team av sköterskor, läkare och sjukgymnast och alla var de fantastiska, lugna sakliga och informativa. Milla och jag blev matade med information från 13 -16 och det kändes så bra när vi åkte hem. Operationen är ett mästerverk om dom får till det. Avsatt tid 300 minuter typ 5 timmar. Dom kommer snitta över magen nästan från höft till höft, lossa skinnet, ta fettet, dra ner magskinnet och göra en ny nave. Fixar ni "höra" mer:)? Skär upp vi bröstet, flyttar transplantatet snabbt från magen till bröstet och syr fast artären från transplantatet med en artär vid armhålan. När de syr ihop artären syr de samtidigt fast en elektrod som skall kopplas till en doppler. Dopplern skall slå larm om det blir en blodpropp vid "skarven" då för man sota. Så formar dom transplantatet till ett fint bröst och syr igen. Slutklämmen blir borttagandet av port a cathen ( dosan jag fick sytostatikan i), ska bli skönt att bli av med den. Så nu vet ni hur min måndag ser ut:) Lovar, jag skickar inga bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0