Törnrosasömnen

Trött, trött trött, oj va energi operationen tog och då låg jag ändå och sov hela tiden. Fem timmar blankt kom jag in på och en blygsam blödning på två deciliter, bra jobbat av teamet. När allt var klart fick de tyvärr sy om vid en artär som hade blivit skadad, pulsationerna var inte helt bra, skön när man hör att de har varit noga. Fick lugnande på salen inför operationen, sen minns jag inget mer förrän jag var på salen igen, lite blåst på konfekten kan jag känna, hade varit kul och se hur operationssalen i alla fall såg ut, men icke. Pia min fantastiska kollega i tidigare liv sövde mig och det gjorde hon med bravur, helt smärtfri vid uppvaknandet, trodde ett tag att operationen inte blev av, helt otroligt. Idag är det dag fyra efter operationen, känns som jag sovit sen i måndags. Dag fyra blev lite av en inspektionsdag, dags att titta i spegeln hur det ser ut. Magen platt och fin som utlovat, och bröstet, ja kanske liknar mest en fyllig bulle i detta läge, kan behöva lite g-krafter framöver. Bröstet är jättefint!! Nu är det i alla fall gjort och jag är så glad för det och det har gått så bra, över förväntan. Skickar med en bild på lite blod, får bli en beskrivning på genomgången operation.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0