Vardagsliv

Nu har jag fått dos fyra och det var en tre kombination av gifter. Dos fyra satt som en smäck och allt gick bra. Den här omgången gifter ger framförallt illamående som biverkning så jag preparerade ordentligt men "illamående" medicin. Hjälpte bra men jag blev sååååå trött.
Nu när jag vet att även nya sorten inte ställde till det allt för mycket i min välorganiserade liv är det dags att känna att vardagen måste få komma. Försöka återställa tillvaron som den var innan diagnosen och det känns bara bra. Har börjat planera lite inför sommaren och hoppas att jag skall må bra veckorna mellan avslutad cytostatika och strålningen. Kanske en liten semester kan smyga sig in, vem vet.
Sängen på mitt kontor har jag plockat ner i källren, behövdes aldrig, så var det med det. Den första juli är sista cytostatikabehandlingen inbokad, visst är det helt otroligt va tiden gått fort, häftigt att kunna se slutet på skiten.
Har skrivit ett kärleksbrev till onkologen i Uppsala om att jag kan få åka till Västerås på stråling i stället för Uppsala. Jag har mindre en femton minuter till Västerås medan det tar minst en timma till UAS, med parkering och gående till kliniken blir det en och en halv timma. Strålningen är varje vardag i fem veckor så gissa om det gör skillnad.
Fick samtal från metabolmottagningen, jag hade en remiss på bentäthetsundersökning låg där. Då hade de sett att jag skulle på läkarbesök den 5 juni och bokat in en tid strax före läkarbesöket så jag slapp åka flera vändor, visst kan man bli imponerard, vilket kundfokus.
Inget ris idag heller bara ros.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du gör det så fantastiskt bra. . . . Champagnen står på kylning, nedräkningen har börjat!!!!! Kramar i massor

2013-05-26 @ 19:12:12
Postat av: Anette

Din peruk är så ruggigt lik din vanliga snygga frisyr, så igår kom jag på det efter ett bra tag: Ja just ja, Fia har ju peruken idag, inte någon sjal... Tog så "förgivet" att det var vanligt hår så man tänkte inte ens på det. Den är fantastiskt snygg! (Liksom du förstås ;-) )

2013-05-26 @ 23:18:11
Postat av: Lis-Marie

Hej jag tycker att du är en helt fantastisk person,med så mycket positivist att jag bara älskar att få vara din vän.Kram

2013-05-27 @ 21:09:53
Postat av: Inger

vi har en otrolig vård. Hoppas att det går vägen att du får strålas i Västerås. Du är modig kram Inger

2013-05-29 @ 17:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0