Glatt besked!

Femte behandlingen var tuffast hittills. Det tog en vecka och en dag innan det "släppte". Det är en fantastisk känska när man känner att kroppen är på banan igen, som att gå från puppa till fjäril. När jag är påverkad av cytostatikan så har jag inte ont någonstans och mår inte däligt men kroppen är matt och plötsligt en morgon vaknar man med full energi och allt känns som vanligt, gillar känslan.
 
Idag kom ett efterlängtat besked att jag fått godkänt på att få åka till Västerås på mina strålbehandlingar. Vilken skillnad i tid att åka till Västerås i stället för Uppsala typ 15 minuter istället för en timme, hallelulja moment. Srålbehandlingarna är varje dag i fem veckor utom lördag och söndag, kommer att bli tufft så jag har till och med tänkt sjukskriva mej under dessa veckor, halvtid. 
 
Det jag mest ser framemot är att mitt hår snart ska börja växa, bli spännande att se vilken färg det har, troligen grått. Det får vara vilken färg det vill bara det börjar växa någon gång, saknar mitt hår massor.
Ska njuta av beskedet nu och dikta nån snapsvisa till sillen i midsommar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilket underbart besked att du får åka till Västerås istället, vilken skillnad!
Skönt att höra att det har släppt nu, du är en sann kämpe mamma & jag är så stolt över hur du tar dig igenom detta. Nu tar vi oss igenom resten också!

2013-06-19 @ 23:28:06
Postat av: Mamma

Grattis till beskedet, Du fått om att få åka till Västerås för strålbehandlingarna.
Så bra att Du känner Dig på gäng igen efter den sista behandlingen. Jag är lika glad som Du över beskedet Du fått. Ha nu en skön Midsommar.

2013-06-20 @ 17:24:22
Postat av: Anne

Så skönt för dig :) tryter orken kan du mellanlanda på Frejagatan . Kram

Svar: Kommer gärna på liten mellanlandning, kollar med dej, när jag börjar åka, hur du är hemma. kram
Fia Lund

2013-06-20 @ 21:45:32
Postat av: Lena

Grattis härligt att du får åka till stora staden ;)Du är en riktig kämpe och det kommer du långt med.Kram i massor tills vi ses på midsommar afton.Vi måste fira detta besked med skumpa på midsommar afton!!!!!!

2013-06-20 @ 23:47:55
Postat av: Katarina

Vad skönt att du får åka till Västerås och att du bara har en cellgiftsbehandling kvar. Kram

2013-06-22 @ 23:30:52
Postat av: Ulla

Skönt att få åka till Västerås..kanske kunna ta det lite lugnare även på jobbet nu :) det är ju sommar och inga möten. Hoppas midsommaren varit fin med mycket tokiga roliga minnen. förstår du saknar håret..men du ska veta att du är ursnygg både utan och med hår..ha det gott vännen <3

2013-06-23 @ 08:53:26
Postat av: Agneta

Hej Fia!
Har träffat dig i veckan och jag vet att du inte alltid mår bra, men, du ser fantastiskt bar ut. Lycka till på sista behandlingen i Uppsala.Som jag sagt tidigare nu blir det bara bättre och bättre.
Många kramar

2013-06-26 @ 21:00:56
Postat av: Agneta

Kommenteren bar ska så klart vara bra ha, ha

Svar: Haha, fattar. Tack för supporten och du har helt rätt det blir bara bättre och bättre. Snart får jag checka av cytostatikan:)
Fia Lund

2013-06-26 @ 21:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0