Sex, check!

Så kom dagen ändå när det var dags för sista cytostatikadosen, det är så fantastiskt att det finns slut på detta och man får checka ut. 
Picknick korgen var packad på morgonen som vanligt, köttbullar och rödbetssallad på mackorna, härligt gott.
Åsa stod klar i hallen 9.00, dags att åka till Ackis. 
Allt gick bra även denna gång. Kändes lite tomt när det var dags att åka hem, inga nya blodprovtagningstider, ingen ny läkartid, "du är utskriven från onkologavdelningen nu och hänvisas till mottagningen framöver" var hälsningen. Ni kan inte fatta hur skönt det känns att slippa få mer cytostatika och framför allt nu kan håret få börja växa igen.
Mina fanastiska väninnor ordnade en liten fest på eftermiddagen så vi firade sista dosen. Vi ska minnas allt det roliga kring denna resa, och det är så häftigt att faktiskt har roliga minnen från denna vår vars inehåll inte var allt för upplyftande.
I dag  är det fredag, det var i måndags jag fick dosen och veckan har gått bra men jag känner i dag att cellkriget har startat i min kropp, men vad gör det, det är ju sista gången.
Infarten jag har inopererad får sitta kvar, kanske ett år så man är säker på att allt är borta, den behöver spolas var tredje månand bara.
Nu dags att blicka frammåt, kanske är jag halvdålig några dagar till men sen får det vara nog. Semestern står för dörren även för mej och jag ska njuta mina lediga dagar, ladda batterierna till nästa kapitel, men det pratar vi inte om en dag, var sak har sin tid.
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Med ditt positiva sätt har du tagit dig igenom denna resa som jag inte vet någon annan gjort. Du är värd den bästa semester jag kan önska någon..Du har kämpat i dubbel bemärkelse...ha det så gott och njut! kram

2013-07-05 @ 17:53:43
Postat av: Åsa

Tack Fia. . för att jag fått vara med dej på denna, som vi brukar säga. . surrealistiska resa! ! Nu checkar vi ut Ackis med alla sex växlarna. . . Ser fram emot härliga semesterdagar med Dej. . När nästa kapitel börjar är vi åter redo!!! Puss och kram min fantastiska hjälte

2013-07-05 @ 21:36:45
Postat av: Mamma

Ann-Sofie Vår fantastiska dotter som klarat denna resa helt suveränt, Nu är målet nått vid Ackis och resan avslutad. Njut nu av sköna semesterdagar.
När Västerås kallar för att påbörja resa nr.2
Då är Du helt säkert redo för den.
KRAM

2013-07-06 @ 17:05:27
Postat av: Barbro

Fia jag tycker att du är helt fantastisk och tack för att du delat med dej av dina erfarenheter. Ha en skön semester och många Kramar från mej!

2013-07-07 @ 16:20:11
Postat av: Anonym

Ja Fia vad säger man ........du är helt fantastisk.Vilken resa du gjort och kommer att göra. Vid resa nr 2 så finns det fika här om det skulle passa.Ha en trevlig semester och njut av varje sekund! Kram så länge!!!!!

2013-07-07 @ 22:55:19
Postat av: Lena Uhrman

Ja nu vet jag inte vad som blev fel men jag är INTE ANONYM kram igen från Lena Uhrman.... ;)

2013-07-07 @ 22:57:33
Postat av: Lotta Boström

Så skönt Fia att det är över, Grattis! Jag är så glad för din skull att du klarat av att kämpa med sån otrolig framåtanda som du gjort. Du är verkligen beundransvärd och en underbar tjej som nu förtjänar en lång skön sommar och semester. Du vet att jag alltid tänker på dig, finns här om du på nåt vis behöver mig och njut nu av varje stund du kan - det är du värd. Familjen hälsar. Kram från Lotta

2013-07-08 @ 00:08:28
Postat av: Katarina

Vad skönt att cellgiftsfasen är över. Ha nu en riktigt skön semester. Kram

2013-07-09 @ 23:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0