CTRF

CTRF står för Cancer- och Trafikskadades Riksförbund och är en idiell organisation med fokus på individens rehablilitering och friskvård. Jag vill passa på att sprida informationen om CTRF och att man kan lämna bidrag till föreningen för att de skall kunna forstsätta med sin rörelse. Du kan läsa mer om CTRF på www.ctrf.se. Det jag också vill med denna information är att sprida till andra i min situation att CTRF finns och man kan få bidag till bland annat en rehabiliteringsvecka.
 
Jag fick ett tips av en kamrat om CTRF, liksom jag drabbats av bröstcancer, att skriva till föreningen och ansöka om en veckas rehabilitering. Jag ansökte med hjälp av påskrfter från läkare om mitt behov till en rehabilieringsvecka samt min egen motivering av behov till rehabilitering efter mina behandlingar. Min egen motivering handlade om vikten av att sänka mitt tempo och hitta en levnadsnivå som är hållbar i längden. Att bara få tänka på mig själv för en stund och se till mitt eget bästa skulle vara stärkande och viktigt för mig.
 
Rehabiliteringsveckorna har olika inriktningar och den inrikting som jag kände berörde mej var "MITT I LIVET" och vände sig till kvinnor som drabbats av bröstcancer och som befinner sig just mitt i livet. Rehabiliteringsveckan är på Masesgården i Leksand.
Nu har jag precis fått besked att jag är beviljade vecka 42 på Masesgården och det är ett bidrag som motsvarar 12 000 kronor, så fantastiskt. Jag ska använda den veckan till att reflektera och reagera på min sjukdom, att prata med andra i samma situation och att bara vara. 
Tack till CTRF och naturligtvis tack till alla de som skänkt pengar till föreningen!
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vilket glädjande besked..som du är sååå mycket värd..du om någon stämmer väl in på motiverinen för att få denna vecka. Önskar dig fina semesterdagar och allt annat gott man kan ha. kram

Svar: Tack Ulla, dina kommentarer värmer mitt hjärta, alltid. Kram
Fia Lund

2013-07-30 @ 21:01:24
Postat av: Angelica

Massor med grattis till att du blivit utvald till denna vecka, kan inte tänka mig någon annan som skulle förvalta den lika väl.Kram fina faster <3

2013-08-04 @ 21:38:02
Postat av: Anette

Det är du värd! Övertygad om att du tar till vara tillfället på bästa sätt. :-)
Kram Anette

2013-08-05 @ 22:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0