Absoluta nollpunkten

Första dagen på semestern ägnade jag åt förberedelser inför strålningen. Var på Västerås lasarett, onkologavdelningen,10.00 för att träffa onkologsköterskan och göra en CT. CT gör man för att man vill skapa en 3D bild av min bröstkorg så man har koll på hur mycket strålning jag tål.
Sköterskan var en "rookie", sa han, för det var en han, typ 35 års åldern, Joha. Joha var jätte duktig och informerade så det rykte ur öronen.
Kändes inte allt för bekvämt att ta av allt på överkroppen och lägga upp sig i ett monster till röntgenapparat, man får stå ut med mycket i dessa behandlingstider. Tänker alltid på att det är bara att gilla läget, huvudsaken man blir frisk igen.
Joha mätte och kryssade på min kropp men han började med det viktigaste, nollpunkten.
Mitt på bröstbenet tatuerade han in en prick som är utgångspunkten för alla andra kryss på min kropp. Han avslutade med att sätta plåster på alla kryss så de inte försvinner till det är dags att börja strålas,
13.00 den 5 augusti kör vi i gång. 
Nu först gäller semeter och jag kommer få tre veckor, är lycklig för det, ......"man får inte har för stora pretentioner".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0