Första gjord

Så var det dags, har nästan längtat till måndagen den 5 augusti för då börjar strålbehandlingen, nått som inte har börjat kan heller inte bli klart.
Träffade en läkare först som svarade på alla mina frågor, hade en lång lista denna gång:
- När börjar håret växa?
- Biverkningar av tabletterna jag måste äta?
-Hur sjukskrier jag mej under rehabveckan?
-Jag har ont i ryggen, kan det vara metastaer eller är det bara för jag börjat spela golf?
-Resultatet på min bentäthetsundersökning? mm mm
Jag var förvånad själv över hur mycket frågor jag hade denna gång, för en sak måste jag säga, och det har jag sagt förut, att informationsflödet är det inget fel på.
 
Nu är klockan åtta på morgon, strålningsdag två, och jag sitter i väntrummet till strålbehandlingen. Här sitter män och kvinnor i alla åldrar och det är lite absurt att alla som sitter här har cancer, men det är absolut inget "dödens väntrum". Alla hälsar på varandra glatt men jag hälsar inte på någon, känner i hela min kropp att jag inte vill tillhöra det här gänget men man "trillar väl dit" så småning om, ska ju hit 23 gånger till.
 
När man strålas liknar det mest som om man skall röntgas och det tar inte mer än tio minuter hela seansen. Tyvärr är det lite kallt på salen och man är ju så avklädd, inget trevligt att behöva ligga och frysa, men det är ju ändå för en kort stund.
Jag har också fått en kortisonsalva jag skall smörja med på strålområdet, viktigt att sköta om huden, bara hålla tummarna att den inte blir så påverkad.
 
Känns bra att vara igång nu med strålbehandlingen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bästa Fia! Det kommer bara att swisha till så är den här perioden över också..allt går ju så fort. Hoppas du njuter som du tidigare sa att ta dessa tillfällen att åka en tur motorcykel och fika med kompis..vädret är iallafall med dig. Vi ses snart igen på jobbet kära kollega..kram

2013-08-06 @ 09:40:38
Postat av: Ulla

Jag är inte anonym...det är Ulla som skriver :)

2013-08-06 @ 09:42:01
Postat av: Åsa

Du är klok och beslutsam som alltid, jag är imponerad. . .
Och Fia, som Tommy och jag sa när vi var i Arboga, man behöver inta alltid vara så j . . . a social! Puss

2013-08-06 @ 13:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0